Jak zrezygnować z funkcji członka zarządu ? Sposobu zawiadomienia o zrezygnowaniu z pełnienia obowiązków w zarządzie prawo nie precyzuje. Oznacza to, że taka rezygnacja może być przekazana za pomocą dowolnego działania, pod warunkiem że wyraźnie wyraża wolę zrezygnowania. W celach dowodowych- Zwłaszcza z perspektywy samego członka zarządu, ale także ze względów praktycznych związanych z informowaniem Krajowego Rejestru Sądowego o zmianach w zarządzie, zaleca się jednak, aby rezygnacja została udokumentowana. Najczęściej stosowaną formą jest sporządzenie pisemnego oświadczenia. Co w sytuacji, gdy jedyny członek zarządu jest jednocześnie jedynym wspólnikiem w spółce? Zaleca się, aby rezygnacja została potwierdzona w formie aktu notarialnego.
Warte uwagi: Osoba niepełnoletnia a udziały w spółce
Jeśli dotyczą Cię te kłopoty zapewne szukasz oszczędności. Polecam zatem nasz wirtualne biura we Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, zredukujesz koszty administracji i wynajmu.
Jak zrezygnować z funkcji członka zarządu ?
Komu wręczyć rezygnację ?
Po wielu latach sporów w tej sprawie, Sąd Najwyższy podjął decyzję, która ma charakter wytycznej prawnej. Według tej decyzji, członek zarządu ma obowiązek złożyć swoją rezygnację innemu członkowi zarządu lub prokurentowi. Rezygnację możemy przesłana na adres spółki. Wyjątek stanowi sytuacja, w której dany członek zarządu jest jednocześnie jedynym wspólnikiem w spółce. W takim przypadku, rezygnację musimy złożyć w formie aktu notarialnego. Notariusz jest odpowiedzialny za powiadomienie sądu rejestrowego o rezygnacji za pomocą systemu teleinformatycznego.
Zaleca się, aby w oświadczeniu skierowanym do spółki wyraźnie podkreślić, że rezygnacja odnosi się do roli w zarządzie. To jednoznacznie potwierdzi zamiar całkowitego wycofania się z zarządu. Nie tylko zrezygnowania z konkretnej funkcji wewnątrz zarządu, na przykład roli wiceprezesa zarządu.