Dyrektywa Omnibus bierze pod lupę opinie wystawiane w Internecie – Jest rzeczą naturalną, że konsumenci, dokonując zakupów online, troszczą się o jakość zamawianego towaru. Dlatego bardzo często, nim podejmą decyzję, szukają opinii i rekomendacji innych klientów.
Dostęp do tych opinii zapewniają przedsiębiorcy. Jeżeli już to robią, to powinni informować kupujących, czy zastosowali takie procesy i procedury, które dają pewność, że są to opinie tych, którzy rzeczywiście kupili i używali produkt.
Powinni informować, jak te opinie są przetwarzane, na przykład czy zamieszcza wszystkie opinie, te pozytywne, jak i te negatywne, czy opinie są sponsorowane, czy mają na nie wpływ stosunki umowne.
O czym informuje zapis na temat sposobu przetwarzania opinii w Dyrektywie Omnibus?
Przede wszystkim o tym, że Użytkownik może wystawić ocenę w formie opisowej i graficznej. Forma opisowa to komentarz do zakupionego towaru. Pozytywny, czyli polecający jak i negatywne. Jest to subiektywna opinia kupującego. Dotyczy towaru, usługi czy sprzedawcy.
Forma graficzna umożliwia nam, kupującym ocenić zgodność z opisem, zabezpieczenie przesyłki, jej koszt i kontakt ze sprzedawcą. Najczęściej stosujemy skalę od 1,która jest oceną najniższą do 10 czyli maksymalna ocena.
Przeczytaj o tym, co to jest Renaming
Dyrektywa Omnibus bierze pod lupę opinie wystawiane w Internecie – Co wolno klientom ?
Opinie składamy w ciągu 30 dni od zakupu. System automatycznie zaopatrzy ją datą, Przyporządkuj do kąta użytkownika i konkretnej transakcji. Nie wystawimy opinii, jeśli nie aktywujemy konta lub gdy jest ono zawieszone. Pamiętajmy, że to my, użytkownicy ponosimy odpowiedzialność za umieszczone treści.
Nie wolno nam w swych opiniach zamieszczać wulgarnych treści,czy treści pornograficznych oraz treści szerzących nienawiść, rasizm, ksenofobię, a także treści o charakterze reklamowym. Nie wolno nam także, swoją opinią naruszać praw osób trzecich.
Platforma ma prawo usunąć powtórną opinię, sprzeczną z przepisami prawa, dobrymi obyczajami, także tę, która narusza prawa do godności, prawo własności intelektualnej. Według unijnego ustawodawcy nieuczciwe są praktyki gdy własne komentarze przedsiębiorca podpina pod opinię konsumentów.
Przeczytaj też: Kiedy plasowanie jest nieuczciwą praktyką rynkową?
Dyrektywa Omnibus podjęła także środki techniczne, które pozwalają zweryfikować osobę wystawiającą opinię. Dyrektywa zabrania zamieszczania tak zwanych „polubień” w mediach społecznościowych, zabrania zlecenia zamieszczania opinii innym osobom, aby promować własne produkty. Dokument zabrania także manipulacji. Dochodzi do niej wtedy, gdy publikujemy tylko pozytywne opinie, a negatywne usuwanie. Nieuczciwie postępujemy, gdy zakładamy fikcyjne adresy mailowe czy profile społecznościowe, których podajemy negatywne oceny produktów konkurencyjnych, aby promować swoje.
Szukasz wirtualnego biura? Zerknij na strony naszych partnerów!
Wirtualne Biuro Poznań
Wirtualne Biuro Kraków
Szukasz czegoś we Wrocławiu?