Kiedy plasowanie jest nieuczciwą praktyką rynkową?

Kiedy plasowanie jest nieuczciwą praktyką rynkową? – Firmy, które sprzedają swoje produkty za pośrednictwem platform handlowych często korzystają z płatnych reklam, które lepiej pozycjonują ich oferty. Mają świadomość, że płatna reklama znacznie zwiększy widoczność ich oferty. Taką właśnie świadomość ma również Komisja Europejska. Korzystanie z płatnych reklam w celu poprawienia widoczności oferty nie jest zakazane w Dyrektywnie Omnibus. Pod warunkiem, że poinformujemy konsumenta , że na jego decyzję zakupowe pływa reklama.

Kiedy plasowanie jest nieuczciwą praktyką rynkową?

Jeśli nie chcesz marnować czasu stojąc w korkach, by dojechać do biura poszukaj innego rozwiązania. Polecam zatem nasz wirtualne biura we WrocławiuPoznaniu i Krakowie, zredukujesz koszty administracji i wynajmu.

Do czego zobowiązuje państwa członkowskie Dyrektywa Omnibus?

Przede wszystkim do wprowadzenia zapisów nakładających na dostawców funkcji wyszukiwarek internetowych obowiązek określenia kluczowych parametrów, które pojedynczo lub łącznie są najważniejsze przy plasowaniu. Dostawca wyszukiwarki internetowej musi podać, jakie znaczenie mają poszczególne parametry. Parametry musimy opisać zrozumiałym językiem. Co ważne Dyrektywa Omnibus nie narzuca obowiązku szczegółowego ujawniania, tego jak działa zastosowany mechanizm w plasowania czy algorytm.

Kiedy należy uznać plasowanie ofert za nieuczciwe?

” Praktyka rynkowa, którą stosują przedsiębiorcy wobec konsumentów jest nieuczciwa. – Jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca zachowania rynkowe przeciwnego konsumenta. Chodzi o zachowania przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. Możemy więc uznać że brak informacji, o tym że oferta jest sponsorowana będzie nieuczciwą praktyką rynkową.”

Pamiętajmy, że nie ma tutaj znaczenia czy płatności za promowanie oferty dokonujemy bezpośrednio, czy pośrednio. – Na przykład poprzez wyższe koszty transakcji

Przeczytaj również: Kryptowaluty – kupno i sprzedaż a podatek

Jakie mogą być główne parametry plasowania ofert?

Mówimy tu na przykład o szybkości ładowania strony przede wszystkim Zwróćmy uwagę na bezpieczeństwo na przykład protokół HTTPS. Znaczenie mają też jakość oraz liczba widocznych obrazów kropka istotne są też opinie oraz rekomendacje kupujących oraz kontakt ze sprzedawcą.

Kiedy plasowanie jest nieuczciwą praktyką rynkową?

Przeczytaj też: Czym jest Dyrektywa Omnibus

Kiedy plasowanie jest nieuczciwą praktyką rynkową? –

Opis jak plasować oferty – Przykład prawidłowy

Dostawca internetowej platformy handlowej zastosował domyślne sortowanie ofert. Uwzględnił preferencje potencjalnych klientów wpisane w formularz filtru. Przedmioty będą wyświetlane według następującej kolejności.

  • Przede wszystkim trafność zapytania
  • odpłatność za promowanie oferty
  • wyświetlenie najpopularniejszych ofert
  • najczęściej kupowane oferty
  • cena towaru
  • stan towaru nowy / używany

Szukasz wirtualnego biura? Zerknij na strony naszych partnerów!

Wirtualne Biuro Poznań

Wirtualne Biuro Kraków

Szukasz czegoś we Wrocławiu?

Wirtualne Biuro Wrocław

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *