Jak rozumieć model AIDA ? To jeden z modeli marketingowych jakie można wykorzystywać do wzbudzenia zainteresowania klienta. Warto podkreślić, że skonstruowano go 90 lat temu i jak dotąd praktycy uważają go za ponadczasowy. Co ważne nie ma żadnych przeszkód abyś i Ty zastosował go w swojej kampanii marketingowej. To proste a zarazem bardzo skuteczne narzędzie może stosować zarówno niewielka firma jak i duży koncern.
Na początek Rozszyfrujmy skrót
Model ten złożony jest z 4 etapów. Co ważne do prawidłowego działania musisz zachować ich kolejność. Celem modelu jest oczywiście wzbudzenie zainteresowania i napięcia u klienta, tak, aby ten ostatecznie dokonał zakupu Twojej oferty. Poprzez język korzyści przekonujesz go, że posiadasz ofertę, która odpowiadana na jego potrzeby. AIDA pochodzi od poniższych angielskich słów
Attention — to oczywiście „uwaga” – treść reklamy ma przykuć naszą uwagę do produktu. Niektórzy twierdzą, że jest to najważniejszy a zarazem najtrudniejszy do osiągnięcia element modelu. Trudno się z tym nie zgodzić, mając świadomość jak ogromna jest konkurencja. Reklama powinna, zatem zawierać coś interesującego, coś co wyróżni Twoją ofertę spośród innych. Na przykładzie serwisu Allegro możemy powiedzieć, że uwagę klienta mają przykuwać Allegro Ads oraz miniaturki produktowe.
Interest —to po angielsku „zainteresowanie’’. Kolejny etap modelu. Gdy uda nam się już pozyskać uwagę potencjalnego klienta trzeba się jeszcze postarać, żeby ją zatrzymać na dłużej. Istotne przy tym etapie jest to, czy grupa docelowa została odpowiednio zdefiniowana. Jeśli źle wybrałeś grupę docelową, do której kierujesz reklamę jest niestety spora szansa, że klient z tej grupy nie będzie zainteresowany produktem
Większość firm właśnie tutaj wykorzystuje storytelling. Co ważne, przekaz musi być ciekawy, tak aby klient skupił się na nim do końca . Co za tym idzie tekst nie może być zbyt długi i rozbudowany, bo zanudzimy klienta i zniechęci się .
Kolejny element modelu to Desire czyli „pragnienie” albo „pożądanie” Tutaj wkraczamy już w podświadomość klienta. Tutaj pomoże język korzyści, który pokaże jakie potrzeby może zaspokoić Twoja oferta. Jeśli użyjesz właściwego języka, oferta stanie się dla użytkownika wyjątkowa. Znacznie cenniejsza niż wydaje mu się na początku.
Action — Czyli „akcja” Tutaj zaoferuj bezpłatny okres próbny, jeśli to możliwe wyślij próbkę swojego produktu. Generalnie ten etap jest wezwaniem do zakupu.
Przeczytaj najpierw Rozwój elektromobilności w Polsce i Europie
Jak Allegro wykorzystuje model AIDA ?
Abyś zdobył uwagę klienta na platformie Allegro kamienicznie musisz zainwestować w Allegro ADS oraz włączyć w swoich ofertach płatną opcję promowania. Bez tego niestety nie jest możliwe osiągnięcie pierwszego i najistotniejszego elementu modelu. Dla klienta Twoja oferta będzie po prostu niewidoczna.
Aby wzbudzić zainteresowanie klienta zadbaj o swoje miniaturki. Jest to największy element oferty Musisz postarać się, aby jak najlepiej zaprezentować produkt. W regulaminie Allegro odnajdziemy informacje, że produkty mają być prezentowane na czystym, białym tle. Nie możemy dodawać na nim żadnego tekstu czy znaku wodnego. Samo Allegro twierdzi, że dobra miniaturka zwiększa szansę na sprzedaż o 12%. Obok miniaturki zainteresowanie klienta mogą budzić atrajkcyjne warunki dostawy lub dopisek „Super Cena”
Jeśli nie chcesz marnować czasu stojąc w korkach, by dojechać do biura poszukaj innego rozwiązania. Polecam zatem nasz wirtualne biura we Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, zredukujesz koszty administracji i wynajmu.
Wzbudź porządnie właściwym opisem
Opis oferty musisz zbudować tak, aby pokazać cechę produktu, który sprzedajesz. Najlepiej jest podać ją w nagłówku oferty. Następnie pokaż zaletę, która wypływa z tej cechy, a na końcu powiąż zaletę z korzyścią jaką otrzyma klient jeśli zdecyduje się na Twój produkt. W opisie oferty skup się na edukacji klienta i budowaniu wyróżników
Jak rozumieć model AIDA? –
Call to Action
To ostatni etap w modelu AIDA Możesz do niego przejść już w opisie, aby sprowokować zakup u klienta stosując odpowiednie stwierdzenia. Na przykład „dodaj do koszyka” W tym ostatnim etapie możemy skupić się nie tyle na nakłanianiu do zakupu ile na tym, by klient nagle nie porzucił koszyka. Zwróćmy, zatem uwagę, na opinie pozostawione przez poprzednich klientów mówiące o nas samych jako o sprzedawcy i o naszych produktach. Słabe recenzje produktowe, zbyt mała ilość komentarzy w ogóle może spowodować, że klient pomimo przejścia do ostatniego etapu i zainteresowania ofertą nagle zniechęci się i opuści stronę.
Szukasz wirtualnego biura? Zerknij na strony naszych partnerów!
Wirtualne Biuro Poznań
Wirtualne Biuro Kraków
Szukasz czegoś we Wrocławiu?