Weryfikacja zagranicznego kontrahenta funkcjonując na rynkach zagranicznych również trzeba uważać, na nieuczciwych klientów. Oszustwa łatwiej uchodzą na sucho, gdy mamy do czynienia z dużą odległością geograficzną oraz barierą językową czy prawną. Najczęściej kontrahent usiłuje uniknąć rozliczenia się za dostawę. Warto więc sprawdzić z kim mamy do czynienia. Jednym z podstawowych sposobów weryfikacji jest sprawdzenie czy taka firma w ogóle istnieje. Pomoże w tym Google Street View.
Aby być bezpiecznym postaraj się ustalić czy Twój przyszły kontrahent znajduje się w rejestrze swojego rodzimego kraju. Bazę danych takich europejskich firm znajdziesz choćby na portalu prowadzonym przez Komisję Europejską czyli e-sprawiedliwość .
Portal przedstawia podstawowe informacje na temat rejestrów innych krajów. Czyli naszych odpowiedników CEIDG oraz KRS.
Znajdziesz także linki do stron internetowych obcych rejestrów. Co ważne Dostęp do tych informacji jest zwykle
Jeśli nie chcesz marnować czasu stojąc w korkach, by dojechać do biura poszukaj innego rozwiązania. Polecam zatem nasz wirtualne biura we Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, zredukujesz koszty administracji i wynajmu.
Czytaj też: Jak sprawdzić czy klient ma długi ?
Portal Promocji Eksportu
Znajdź tam listę instytucji i polskich placówek dyplomatycznych. Dzięki nim możesz wejść we współpracę z zagranicznymi podmiotami gospodarczymi. Dzięki informacjom zawartym na portalu poznasz realia biznesowe danego kraju. Poznasz reguły prawne prowadzenia biznesu.
Weryfikacja zagranicznego kontrahenta –
Dwustronne Izby gospodarcze
O pomoc w weryfikacji kontrahentów, możesz poprosić izbę gospodarczą. Na przykład w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej. Warto tam zamówić raporty z zagranicznych rejestrów i przede wszystkim raporty handlowe. Możesz także zamówić usługę międzynarodowej wywiadowni gospodarczej. Weryfikacja zagranicznego kontrahenta, jest tu płatna.
m