Phishing – zagrożenie dla Twojego e-sklepu – Prowadząc sklep internetowy wkładasz, dużo wysiłku, czasu i pieniędzy przede wszystkim w to, by był on rozpoznawalny dla jak największego grona użytkowników Internetu. Niestety musimy liczyć się z tym, że wraz z popularnością nasz sklep jest coraz bardziej narażony na ataki oszustów.
Na czym polega Phishing ? jest formą zagrożenia, w którym hakerzy podszywają się pod wybrany sklep. Najczęściej są to sklepy dobrze znane klientom, o ugruntowanej pozycji. Ofiarami takiego ataku padają niestety także banki. Haker tworzy idealną kopię witryny, którą ma zamiar okraść. Wszystko jest łudząco podobne, szata graficzna, domena, nawet maile. Po co ? – by przejąć nasze dane logowania.
Przykład: Wchodzisz na stronę banku – Nie przyglądasz się za bardzo stronie, bo przecież znasz ją doskonale, Robisz przelew- wychodzisz ze strony. Przy kolejnym logowaniu odkrywasz, że Twoje konto jest całkowicie puste.
Jeśli nie chcesz marnować czasu stojąc w korkach, by dojechać do biura poszukaj innego rozwiązania. Polecam zatem nasz wirtualne biura we Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, zredukujesz koszty administracji i wynajmu.
Dlaczego phishing polubił e-commerce ?
- Przy słabych zabezpieczeniach, dość łatwo podrobić stronę, – Jak to zrobić ? – Wystarczy zainstalować na serwerze program, który potrafi udawać inne strony
- Obszerna baza klientów z danymi
- Jest duża szansa, że właściciel sklepu zapłaci haracz, by uratować wizerunek swojej firmy.
- Poza tym jeśli sprzedajesz np tanie podkoszulki mało prawdopodobne jest, że jakiś klient zgłosi oszustwo na policje, po prostu już nic od Ciebie więcej nie kupi
Niestety po takim ataku klienci zaczną omijać Twój sklep szerokim łukiem. To właśnie konsekwencja phishing. Dlatego też warto wiedzieć jak się przed nim chronić.
Czytaj także: Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie ?
Phishing – zagrożenie dla Twojego e-sklepu –
Jak chronić siebie i klientów przed phishingiem ?
Przede wszystkim nie korzystaj ze starych oprogramowań do e-commerce. Wiemy, że dostęp do nich jest tańszy, ale miej świadomość tego, że hakerzy już wiedzą jak obejśćistniejące w nim zabezpieczenia. Koniecznie zadbaj o certyfikat SSL na poziomie EV, dzięki niemu możesz zaszyfrować komunikację, którą Twoi klienci z używaną przez siebie przeglądarką. Warto też pomyśleć o weryfikacji dwustopniowej. Zauważmy, że właśnie taką stosuje choćby Gmail. To dobre zabezpieczenie, bo nawet jeśli logim i hasło wpadną w ręce oszusta, nie będzie znał odpowiedzi na zadane pytanie pomocnicze.
Warto też używać spersonalizowanych obrazków do witryny w trakcie logowania. To kolejna informacja trudna do pozyskania dla oszustów
Inną metodą, stosowaną na przykład przez Alior Bank, jest proszenie klienta o podanie tylko wybranych znaków z hasła podczas logowania.
Szukasz wirtualnego biura? Zerknij na strony naszych partnerów!
Wirtualne Biuro Poznań
Wirtualne Biuro Kraków
Szukasz czegoś we Wrocławiu?