Sztuczna Inteligencja w biznesie – w tym artykule możesz zapoznać się z konkretnymi danymi na temat wpływu Sztucznej Inteligencji na biznes. Badacze zapytali ponad 300 menadżerów z 6 państw Europy o to, czy używają Sztucznej Inteligencji w swoich firmach, jakie procesy dzięki temu są łatwiejsze i co to zmienia dla pracowników i klientów organizacji. Wnioski zawiera raport Fellowmind People & Technology Report 2022.
Badania nie pozostawiają żadnych złudzeń. Sztuczna Inteligencja wykorzystywana jest praktycznie w każdej branży: głównie mówimy tu o przemyśle, logistyce, finansach, czy nawet rolnictwie. Głównie chodzi tu o automatyzację komunikacji z klientem i usprawnienie innych procesów biznesowych.
W nadaniach wzięto przede wszystkim pod uwagę branże w jakiej funkcjonuje organizacja, wiek pracowników, zajmowane przez nich stanowiska oraz płeć
Badania przeprowadzono w takich krajach jak: Holandia, Niemcy, Szwecja, Polska, Finlandia oraz Dania. Dane wskazały, że Sztuczną Inteligencję najchętniej wykorzystują firmy z branży finansowej – 22% badanych firm. Kolejnym obszarem są usługi – 15% badanych przedsiębiorstw, trzecie miejsce zajmuje przemysł z 11 procentami.
Z jakich narzędzi najczęściej korzystają firmy ?
Sztuczna Inteligencja to bardzo szerokie pojęcie od platform online począwszy, poprzez czat boty ułatwiające komunikacje, a na analizie danych skończywszy. Zapytani o to z jakich narzędzi najczęściej korzystają menadżerowie wskazują na platformy on-line ułatwiające współpracę i przechowujące dane w chmurze. – To narzędzie wskazało 43% wszystkich ankietowanych. Kolejnym narzędziem jest CRM, wskazuje na nie 39% badanych, niewiele mniej bo 38% respondentów, wykorzystuje SI w analizie danych
Jeśli nie chcesz marnować czasu stojąc w korkach, by dojechać do biura poszukaj innego rozwiązania. Polecam zatem nasz wirtualne biura we Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, zredukujesz koszty administracji i wynajmu.
Przeczytaj także o francuskich inwestycjach w Polsce
Co ciekawe z badań, wynika, że w ostatnich latach firmy zainwestowały w automatyzację związaną z telefonicznym kontaktem z klientem oraz automatyzację wysyłania maili. Ich zdaniem to dwa najbardziej efektywne sposoby dotarcia do klienta. Badania pokazują, że zdaniem ankietowanych wideokonferencje są równie efektywne co tradycyjne spotkania biznesowe
Druga strona medalu
Choć aż 46% ankietowanych firm przyznaje, że używa Sztucznej Inteligencji w obsłudze klienta oraz komunikacji, niektórzy uważają, że SI nie zawsze zmienia pracę na lepsze. Sceptycznie nastawione firmy jako argumenty przeciw podają brak wartości dodanej dla tego rozwiązania oraz wysokie koszty jej wdrożenia w firmach.
SI w polskich firmach
W Polsce ankietowani uznali, że najefektywniejszym sposobem dotarcia do klienta są nadal spotkania tradycyjne twarzą w twarz. Taką opinię wyraziło 30% respondentów, z wideokonferencji korzysta jedynie 18% ankietowanych. W dużo mniejszym stopniu niż pozostali korzystamy z dedykowanych platform on-line – tylko 11%. Co ważne ponad 1/3 polskich pracowników w ogóle nie chce pracować z nowymi technologiami. Polscy pracodawcy ciągle starają się podnosić świadomość pracowników poprzez szkolenia ( 40%). Dwadzieścia procent polskich firm uważa, że warto inwestować w robotyzację wszędzie tam, gdzie oszczędzamy czas i pieniądze.
Szukasz wirtualnego biura? Zerknij na strony naszych partnerów!
Wirtualne Biuro Poznań
Wirtualne Biuro Kraków
Szukasz czegoś we Wrocławiu?